Külföldi metrók: Csehország | Prága | |
---|---|
Bécs | Brüsszel | Cleveland | Prága | Róma | Torino | |
Prága Csehország fővárosa, lakossága megközelítőleg 1,2 millió fő. A prágai metró az egyik legdinamikusabban fejlődő gyorsvasúti hálózat {a város méretéhez képest}. A prágai metró tulajdonságai számos esetben megyegyeznek vagy hasonlítanak a budapestihez, például a szovjet gyártmányú szerelvények és az állomások egyes stíluselemeiben is, továbbá ne feledjük hogy az teljes hálózat ugyanazon a szovjet technológián épül. Ha megfigyeljük az egyes szakaszok átadásainak időpontjait, akkor észerevehetjük hogy a budapesti metró építésével párhuzamban haladt a prágai metró építésének folyamata. |
|
1974. május 9: Florenc - Kacerov 1978. augusztus 12: Nám. Míru - Dejvická 1980. november 07: Kacerov - Háje 1980. december 19: Nám. Míru - Zelivského 1984 november 03: Florenc - Nadrazí Holešovice 1985 november 02: Florenc - Smíchovské nádrazí 1987 július 11: Zelivského - Strašnická 1988 október 26: Smíchovské nádrazí - Nové Butovice 1990 július 04: Strašnická - Skalka 1990 november 22: Florenc - Ceskomoravská 1994 november 11: Nové Butovice - Zlicín 1998 november 08: Ceskomoravská - Cerný Most 1999 október 15: Hloubetín {új állomás} 2001 június 08: Kolbenova {új állomás} 2004 június 26: Nadrazí Holesovice - Ládví 2006 május 27: Skalka - Depo Hostivar |
|
Míg a hetvenes évektől kezdve Budapesten csak két metróvonalat, addig Prágában hármat is építettek. A prágai metóhálózatot a mai napig bővítik újabb szakaszok átadásával {legfeljebb 4 év telt el két egymást követő szakasz átadása közt}. A prágai metró újabb szakaszainak építése: {Nadrazí Holesovice - Ládví} {Ládví - Letňany} | |
Szöveg, térkép: Kovács Ádám, Képek: Nagy Tamás |
|