metro

Külföldi metrók: Olaszország | Torino
Bécs | Brüsszel | Cleveland | Prága | Róma | Torino

A torinoi metró útvonala

A torinoi metró a francia lillei metró rendszerén alapul. Ennek legfőbb tulajdonsága hogy gumikerekű. A szerelvények teljesen automatikusak, az állomásokon kapuk biztosítják a peron és a pálya közötti balesetek megelőzését. A városban chipkártyás rendszer van érvényben.

Torinoban először a kilencvenes évek végén tevődött fel a metró építésének komolyabb szándéka {legelsőnek 1936-ban volt szó a torinoi metróról}. A metró első szakasza viszont csak a 2006-os téli olimpiákra készült el.

2006. február 4. - Fermi és XVIII Dicembre állomások között átadásra került az első szakasz, az építés tovább folytatódott, a kövekező szakaszt a Porta Nouva állomással bezárólag előreláthatóan 2007 nyarán adják át. További tervezett szakasz Lingotto állomásig, és onnan Piazza Bengasi állomásig {a térképen nincs jelölve}, ennek finanszírozásáról viszont még nem hoztak döntést. Egy másik metróvonal is szerepel a tervek közt Collegno - Rivoli - Rosta városrészek mentén.

A szerelvények Siemens gyártmányúak, teljesen egyterűek és teljesen automatikusak, így vezetőfülke nélküliek, szabadon szemügyve vehetjük az alatutat és a vágányokat. Az állomások általában szélső peronosak.
Szöveg, térkép: Kovács Ádám, Képek: Nagy Tamás