A zárt módszerrel épült vonalalagutak körszelvényűek túlnyomóan 5,1 m-es belső Ø-vel. A 2-es vonalon az 50-es években épültek 6,3 m Ø-jű vonalalagutak is. A zárt módszerrel épült, körszelvényű, egy-egy vágányt magukba foglaló, egymással párhuzamos alagutak egymástól való tengelytávolsága 19-26,6 m között változik. Ezeknek a mélyvezetésű alagutaknak legnagyobb részét túlnyomásos munkatérben, a legkülönbözőbb építési módszerekkel építették /az építésnek bőséges irodalma van/.
A felszínalatti vonalalagutak kétvágányúak, négyszög-keresztmetszetűek és nyitott módszerrel épültek. A 2-es vonal négyszög-keresztmetszetű vonalalagútja az ötvenes évek elején hagyományos, nyílt munkagödrös módszerrel épült. A 3-as vonal felszín alatti alagútjai már a kor technikai színvonalának megfelelően résfalas építésűek.
A vonalagutak és műtárgyak üzemi
tapasztalatai
A mélyvezetésű alagutak túlnyomó
többsége körszelvényű és pajzsos módszerrel
épült. Falazati anyagaik öntöttvas
tübbing, vasbeton blokk és monolit
beton.
Ha a táblázatokat tüzetesebben áttekintjük,
szembetűnik, hogy az alagútfalazatok
anyagai milyen gyakran változnak.
Ennek számos oka van. Lássuk
a leglényegesebbeket.
A vonalalagutak falazatainak folytonosságát
gyakran megszakítják az
alagutakból nyíló különféle rendeltetésű
műtárgyak, illetve ezek csatlakozásai.
Ezek geometriailag egy henger és
egy ellipszis csatlakozásai, amelyek
megépítése problematikus, mert a
pajzshajtásos építési módnál először a vonalalagút épül meg, és ezt követi egy
későbbi időpontban az alagúthoz csatlakozó
műtárgy építése. Ez rendszerint
úgy épül be a két, egymással párhuzamos
alagút közé, hogy mindkét
alagútból bejárata van. (Rendeltetése
szellőztetés vagy óvóhelyi WC.) A vonalalagút
falazatát úgy kell elkészíteni,
hogy az később az állékonyság veszélyeztetése
nélkül a bejárat és a műtárgy
építéséhez megbontható legyen. Erre a
célra legalkalmasabb falazati anyag a
csavarokkal egymáshoz rögzített öntöttvas tübbing, amely viszonylag egyszerűen
kibontható.
A leírtakból adódik, hogy a csavarkapcsolatok
nélküli vasbetonblokkos
falazatú alagutakban a műtárgyak
környéke öntöttvas tübbingből készült.
A vonalalagút-falazatok váltakozásának
ez az egyik, talán legindokoltabb
oka. A falazatváltakozás másik oka a
kedvezőtlen talajviszonyokból ered.
Ugyanis: ha a talaj, amelyen az alagút
áthalad, laza, omlásra hajlamos (homokos,
vizes stb), akkor az építéskor
állékonyabb falazatra van szükség. Erre
az öntöttvas tübbing a legmegfelelőbb.
A falazatváltozás következő oka
építéstechnológiai eredetű. Ugyanis:
ha a pajzs irányítása nem megfelelő, az
alagút irányhibás lesz. Az így keletkezett
irányhibák javítására vasbeton
blokk esetén gyakran alkalmaznak
monolit-beton vagy öntöttvas tübbinges falazatot. Előfordult az is,
főként vasbeton blokkos falazat esetén,
hogy az építés idején éppen öntöttvas
tübbing volt kéznél, s ezért azt építették
be. A táblázatok érzékeltetik azt az
ismerethiánnyal, olykor gondatlansággal
vívott küzdelmet is, amely az építés
állandó kísérője volt.
Az üzemi tapasztalatok szerint a pajzsos
építésű alagutak statikai szempontból
megfelelőek, utólagos mozgások,
repedések nem érzékelhetők. Annál
több problémát okoznak a szigetelés
hibái, hiányosságai. (Erről a későbbiekben
lesz szó.)
Az öntöttvas tübbinges alagutak
belső felületei nincsenek korrózió
elleni védelemmel ellátva. Ebből
eredően a falazaton a páratartalomtói
függő mértékű korrózió, sok helyen
leveles rozsda tapasztalható. A korrózió
a falazat állékonyságát nem veszélyezteti, csökkentésének vagy megszüntetésének
leghatékonyabb módja a
kiváltó ok (vizesedés) megszüntetése.
A vasbeton blokk állékony és vízzáró
építőelem, csatlakozó felületeinek vízzárása
gondatlan építés miatt rossz, és
ez jelentos üzemi problémákat okoz. A
csatlakozó felületek szigetelési hibái
utólag úgyszólván javíthatatlanok. A
gondosabb munkával épült alagútszakaszok
azonban (bár ebből kevés van!)
teljesen vízzáróak.
A mélyépítésű monolitbeton-szerkezetek
statikai állékonyságával 30 év
alatt, még a közel 50 éves szerkezeteknél
sem volt gond, a víz elleni
szigeteléssel azonban annál több. A felszín
alatti monolit vasbeton műtárgyak
közül műtárgymozgás egy helyen, a
Határ úti állomáson érzékelhető és
mérhető. A résfalas vonalszakaszok
nagyon vizesek, annak ellenére, hogy a
60-70 cm vastagságú résfal elméletileg
(és a tervezés szerint) vízzáró, továbbá
belső felülete vízzáró vakolattal van
ellátva. Az egymáshoz csatlakozó
réstáblák között sok nagy hozamú, koncentrált
vízfolyás található, közöttük
olyan is, amelynek vízhozama elérte az
1-1,5 m3/perc értéket is. A nagy hozamú
vízfolyásokat az üzemeltető szervezet
több éves munkával megszüntette, a
kisebb hozamúakat csak elvezetni
tudja.
A felszín alatti alagútszakaszok legfiatalabbjai
ún. kéregzsalus technológiával
épültek. Ezek az alagútszakaszok
vízzárás és méretpontosság szempontjából
jó minőségűek, de az alig
tizenöt éves életkor jelentősebb tapasztalatszerzésre
nem elég.
A metróüzem Építmény-fenntartási
Szakszolgálata a beépített szerkezetek
állapotáról folyamatos nyilvántartást
vezet, és információkat gyűjt. Ide tartoznak
a vízhozam-mérések, a talajvizek kémiai vizsgálatai, az ultrahangos falvastagság-mérés az öntöttvas tübbinges
alagutaknál, magminta-vételek a betonszerkezetekből,
a beton és az öntöttvas
falazatok korróziós vizsgálatai, a kóboráram
hatásának vizsgálata. A felszínen
a kijelölt keresztmetszetekben rendszeres
süllyedésméréseket, a műtárgyakban
alakváltozási méréseket végeznek.
Körszelvényű alagutak szerkezetei a 2-es vonalon (Jobb vágány) |
Szelvényszám |
Az építés évei |
A szerkezet |
Megjegyzés |
öntöttvas tübbing (m) |
vasbeton blokk (m) |
monolit (m) |
-0+41,3 - 2+72,5 |
1958
1968-71 |
|
|
313,8 |
Kétvágányú fordítóalagút szig. vaslemez + vb. köpeny |
Déli pu.
Pe: 2+72,5
Pv: 3+92,5 |
1952-53
1955-58
1963-65 |
|
|
120 |
Szig. vaslemez + vb. köpeny
Pajzskamra |
3+92,5 - 4+00 |
1967 |
|
|
7,5 |
Szig. vaslemez + vb. köpeny
Pajzskamra |
4+00 - 10+94 |
1967-70 |
|
|
694 |
Szig. vaslemez + vb. köpeny
Raktár 7+40;
összekötőcső 8+00 |
10+94 - 12+27
Moszkva tér
Pe: 10+95,3
Pv: 12+15,3 |
1952-54
1956-58
1968-70 |
|
|
133 |
Szig. oldalfalak:
vaslemez + torkrét, boltozat vaslemez + vb. köpeny |
12+27 - 12+53 |
1969-71 |
8 |
13 |
5 |
Vegyes szerkezet |
12+53 - 15+00 |
1969-71 |
|
247 |
|
|
15+00 - 15+05 |
1969-71 |
5 |
|
|
Raktár |
15+05 - 16+88 |
1969-71 |
|
183 |
|
|
16+88 - 16+91 |
1969-71 |
3 |
|
|
|
16+91 - 17+00 |
1969-71 |
|
9 |
|
|
17+00 - 17+13 |
1969-71 |
13 |
|
13 |
Felül öv. alul beton szellőző alagút csatlakozás 17+07 |
17+13 - 17+87 |
1969-71 |
|
74 |
|
|
17+87 - 17+92 |
1969-71 |
5 |
|
|
Repedt tübbingek vb. köpennyel |
17+92 - 18+20 |
1969-71 |
|
28 |
|
|
18+20 - 18+28 |
1969-71 |
8 |
|
|
Raktár |
18+28 - 18+34 |
1969-71 |
|
6 |
|
|
18+34 - 18+49 |
1969-71 |
15 |
|
|
|
18+49 - 20+18 |
1969-71 |
|
169 |
|
|
20+18 - 20+26 |
1969-71 |
8 |
|
|
Szellőzőalagút csatlakozás 20+21 |
20+26 - 20+34 |
1969-71 |
|
|
|
|
20+34 - 20+40 |
1969-71 |
|
|
|
|
20+40 - 21+80
Batthyány tér
Pe: 20+60
Pv: 21+80 |
1951-53
1696-70 |
140 |
|
|
Vonali alagutak: öv. tübbing
Allomási alagutak: monolit beton |
21+80 - 21+83 |
1968-69 |
3 |
|
|
|
21+83 - 22+13 |
1968-69 |
|
30 |
|
|
22+13 - 22+18 |
1968-69 |
4 |
|
1 |
Kapukamra, kétoldalt 2-2 sor öv. tübbing |
22+18 - 22+53 |
1968-69 |
|
35 |
|
|
22+53 - 26+62 |
1968-69 |
409 |
|
|
Duna alatti szakasz |
26+62 - 27+95
Kossuth L. tér
Pe: 26+62
Pv: 27+95 |
1951-53
1955-56
1959-61
1966-70
|
133 |
|
|
Vonali alagutak: öv. tübbing
az állomásaik: monolit beton |
27+95 - 28+38 |
1966-70 |
|
43 |
|
|
28+38 - 28+48 |
1966-68 |
10 |
|
|
|
28+48 - 28+59 |
1966-68 |
|
11 |
|
|
28+59 - 28+61 |
1966-68 |
2 |
|
|
|
28+61 - 30+26 |
1966-68 |
|
165 |
|
|
30+26 - 30+32 |
1966-68 |
6 |
|
|
Raktár |
30+32 - 32+12 |
1966-68 |
|
180 |
|
|
32+12 - 32+14 |
1966-68 |
2 |
|
|
Szellőző alagút csatlakozás |
32+14 - 32+23 |
1966-68 |
|
|
9 |
Vaslemez szig. + torkrét vakolat |
32+23 - 32+25 |
1966-68 |
2 |
|
|
|
32+25 - 34+34 |
1966-68 |
|
209 |
|
|
34+34 - 34+49 |
1966-68 |
15 |
|
|
Raktár |
34+49 - 34+86 |
1966-68 |
|
37 |
|
|
34+86 - 35+28 |
1950-52 |
42 |
|
|
|
35+28 - 35+39 |
1950-52 |
|
|
11 |
Szellőző alagút csatlakozás |
35+39 - 36+24 |
1966-68 |
85 |
|
|
|
36+24 - 36+75 |
1952-53 |
|
|
51 |
Idomkő falazat + torkrét vakolat |
36+75 - 37+69 |
1951-54 |
|
|
94 |
Szigetelése: torkrét vakolat |
Deák Ferenc tér
Pe: 37+69
Pv: 38+89 |
1952-56
1959-67 |
120 |
|
|
A vonali alagutak öv. tübbing, az állomásaik monolit beton |
38+89 - 39+45 |
1952-56 |
|
|
56 |
Szigetelése: torkrét vakolat |
39+45 - 43+08 |
1952-53
1963-64 |
|
|
363 |
Szigetelése: torkrét vakolat
Raktár 40+08, kapu: 41+96 |
43+08 - 43+85 |
1952-53
1963-64 |
|
|
77 |
Szigetelése: vaslemez, vb. köpennyel megtámasztva |
43+85 - 46+38 |
1952-53
1963-64 |
|
|
253 |
Szigetelés: bitumenes lemez, vb. köpennyel megtámasztva |
46+38 - 47+64
Astoria
Pe: 46+44
Pv: 47+64 |
1952-53
1957
1963-67 |
|
|
126 |
Monolit beton, vaslemez szigeteléssel |
47+64 - 48+48 |
1953 |
|
|
84 |
Szigetelés: vaslemez + torkrét vakolat |
48+48 - 49+53 |
1965-67 |
105 |
|
|
A kazetták betonnal kitöltve és torkrétozva |
49+53 - 50+13 |
1965-67 |
60 |
|
|
Raktár |
50+13 - 52+70 |
1965-67 |
257 |
|
|
Kazetták vasbetonnal kitöltve és torkrétozva |
52+70 - 54+03
Blaha Lujza tér
Pe: 52+84
Pv: 54+03 |
1953-56
1964-66 |
133 |
|
|
Háromalagutas öntöttvas tübbinges állomás |
54+03 - 57+05 |
1953
1965-66 |
|
|
302 |
Szigetelése: torkrét vakolat |
57+05 - 57+18 |
1952 |
|
|
13 |
Szigetelés: vaslemez + vb. köpeny
szellőzőalagút 57+10 |
57+18 - 59+89 |
1952-53 |
271 |
|
|
Összekötőcső 57+33 |
59+89 - 59+99 |
1952-53 |
6 |
|
4 |
Vegyes szerkezet elépítések miatt |
59+99 - 62+79 |
1952-53 |
280 |
|
|
|
62+79 - 64+11
Keleti pu.
Pe: 62+83
Pv: 64+03 |
1951-57
1960-62
1965-67 |
132 |
|
|
Háromalagutas öntöttvas tübbinges állomás |
64+11 - 74+06 |
1960-63 |
955 |
|
|
Raktár 70+50
71+83 szellőzőalagút
(ügető) |
74+06 - 74+15 |
1960 |
|
|
9 |
Pajzskamra |
74+15 - 77+50 |
1953-54 |
355 |
|
|
|
77+50 - 77+56 |
1952-54 |
|
|
6 |
Körszelvényű alagút vége |
Összesen |
1951-1971 |
3618 |
1447 |
2745 |
7810 m |
Megjegyzés: A 17+00 - 17+13 szelv. közötti 13 m hossz a vegyes falazat miatt két rovatban is szerepel.
Körszelvényű alagutak szerkezetei a 2-es vonalon (Bal vágány) |
Szelvényszám |
Az építés évei |
A szerkezet |
Megjegyzés |
öntöttvas tübbing (m) |
vasbeton blokk (m) |
monolit (m) |
-0+92,85 - 2+16,11 |
1958
1968-71 |
|
|
309 |
Kétvágányú fordítóalagút
Szig: vaslemez + vb. köpeny |
Déli pu.
Pe: 2+16,11
Pv: 3+36,17 |
1952-53
1955-58
1963-65 |
|
|
120 |
Szig: vaslemez + vb. köpeny állomás |
3+36,17 - 10+68 |
1967-70 |
|
|
732 |
Szig: vaslemez + vb. köpeny
Raktár 6+93, összekötőcső 7+57 |
10+68 - 12+06
Moszkva tér
Pe: 10+68
Pv: 11+88 |
1952-54
1956-58
1968-70 |
|
|
138 |
Szig: vaslemez + vb. köpeny |
12+06 - 12+34 |
1969-71 |
13 |
15 |
|
|
12+34 - 14+91 |
1969-71 |
|
257 |
|
Raktár |
14+91 - 14+96 |
1969-71 |
5 |
|
|
|
14+96 - 16+00 |
1969-71 |
|
104 |
|
|
16+00 - 16+20 |
1969-71 |
20 |
|
|
|
16+20 - 17+05 |
1969-71 |
|
85 |
|
|
17+05 - 17+18 |
1969-71 |
13 |
|
|
Szellőzőalagút csatlakozás |
17+18 - 18+26 |
1969-71 |
|
108 |
|
|
18+26 - 18+32 |
1969-71 |
6 |
|
|
Raktár |
18+32 - 19+32 |
1969-71 |
|
100 |
|
|
19+32 - 19+38 |
1969-71 |
6 |
|
|
|
19+38 - 20+21 |
1969-71 |
|
83 |
|
|
20+21 - 20+28 |
1969-71 |
7 |
|
|
Szellőzőalagút csatlakozás |
20+28 - 20+39 |
1969-71 |
|
11 |
|
|
20+39 - 21+90
Batthyány tér
Pe: 20+64
Pv: 21+84 |
1951-53
1968-71 |
151 |
|
|
Vonali alagutak: öv. tübbing
Állomási alatugak: monolitbeton |
21+90 - 22+16 |
1968-69 |
|
26 |
|
|
22+16 - 22+18 |
1968-69 |
2 |
|
|
|
22+18 - 22+20 |
1968-69 |
|
|
2 |
Kapukamra |
22+20 - 22+22 |
1968-69 |
2 |
|
|
|
22+22 - 22+46 |
1968-69 |
|
24 |
|
|
22+46 - 26+57 |
1968-69 |
411 |
|
|
Duna alatti szakasz |
26+57 - 27+91
Kossuth Lajos tér
Pe: 26+60
Pv: 27+80 |
1951-53
1955-56
1959-61
1966-70 |
134 |
|
|
Vonali alagutak: öv. tübbing
Állomási alagutak: monolitbeton |
27+91 - 28+50 |
1952
1966-68 |
|
|
59 |
Trombita műtárgy |
28+50 - 28+83 |
1966-68 |
|
33 |
|
|
28+83 - 28+87 |
1966-68 |
4 |
|
|
|
28+87 - 29+28 |
1966-68 |
|
41 |
|
|
29+28 - 29+29 |
1966-68 |
1 |
|
|
|
29+29 - 30+42 |
1966-68 |
|
113 |
|
|
30+42 - 30+48 |
1966-68 |
6 |
|
|
Raktár |
30+48 - 32+46 |
1966-68 |
|
198 |
|
|
32+46 - 32+59 |
1966-68 |
13 |
|
|
Szellőzőalagút csatlakozás |
32+59 - 33+68 |
1966-68 |
|
109 |
|
|
33+68 - 33+72 |
1966-68 |
4 |
|
|
|
33+72 - 34+82 |
1966-68 |
|
110 |
|
|
34+82 - 34+88 |
1966-68 |
6 |
|
|
Raktár |
34+88 - 35+00 |
1966-68 |
|
12 |
|
|
35+00 - 35+04 |
1966-68 |
4 |
|
|
|
35+04 - 35+31 |
1966-68 |
|
27 |
|
|
35+31 - 35+35 |
1966-68 |
4 |
|
|
|
35+35 - 35+53 |
1966-68 |
|
18 |
|
|
35+53 - 35+55 |
1966-68 |
2 |
|
|
|
35+55 - 35+89 |
1950-52 |
|
|
34 |
Szent István téri pajzskamra szig. vaslemez + vb. köpeny |
35+89 - 36+24 |
1950-52 |
|
|
35 |
Szigetelés: torkrét vakolat |
36+24 - 36+75 |
1950-52 |
|
|
51 |
Idomkő és torkrét vakolat |
36+75 - 38+01 |
|
|
|
126 |
Ezen belül:
trombitaműtárgy 36m, szig. torkrét vakolat |
38+01 - 39+32
Deák Ferenc tér
Pe: 38+10
Pv: 39+30 |
1952-56
1959-67 |
131 |
|
|
Vonali alagutak: öv. tübbing
Állomásiak: monolitbeton |
39+32 - 42+18 |
1952-56 |
|
|
286 |
Szigetelés: torkrét vakolat |
42+18 - 42+24 |
1952-53
1963-64 |
|
|
6 |
Kapukamra és keringtető szellőző
szig. vaslemez + vb. köpeny |
42+24 - 46+40
Ezen belül pajzskamra
46+05 - 46+18 között |
1952-53
1963-64 |
|
|
416 |
Szigetelés: Bitumenes lemez és vasbeton köpeny
Raktár 43+69 |
Astoria
Pe: 46+40
Pv: 47+59 |
1952-53
1957
1963-67 |
|
|
119 |
Monolitbeton vaslemez szigeteléssel |
47+59 - 48+44 |
1953 |
|
|
85 |
Szigetelés: vaslemez + torkrét vakolat |
48+44 - 49+66 |
1965-67 |
122 |
|
|
Kazetták vasbetonnal kitöltve |
49+66 - 50+32 |
1965-67 |
66 |
|
|
Raktár |
50+32 - 52+27 |
1965-67 |
195 |
|
|
Kazetták vasbetonnal kitöltve |
52+27 - 52+76 |
1953 |
49 |
|
|
|
Blaha Lujza tér
Pe: 52+76
Pv: 53+96 |
1953-56
1964-66 |
120 |
|
|
Háromalagutas öntöttvas tübbinges állomás |
53+96 - 56+98 |
1953
1965-66 |
|
|
302 |
Szigetelés: torkrét vakolat |
56+98 - 57+11 |
1952 |
|
|
13 |
Pajzskamra és szellőzőakna csatlakozás
Vaslemez + vb. köpeny |
57+11 - 62+78 |
1952-53 |
|
|
567 |
|
62+78 - 64+14
Keleti pályaudvar
Pe: 62+81
Pv: 64+01 |
1951-57
1960-62
1965-67 |
136 |
|
|
Háromalagutas öntöttvas tübbinges állomás |
64+14 - 74+00 |
1960-63 |
986 |
|
|
Raktár 70+33
71+85 szellőzőalagút (ügető) |
74+00 - 74+09 |
1960 |
|
|
9 |
Pajzskamra |
74+09 - 77+49 |
1953-54 |
340 |
|
|
|
77+49 - 77+55 |
1952 |
|
|
6 |
Pajzskamra körszelvényű vége |
Összesen: |
1951-71 |
2959 |
1474 |
3415 |
7848 m |
Körszelvényű alagutak szerkezetei a 3-as vonalon (Jobb vágány) |
Szelvényszám |
A szerkezet |
Megjegyzés |
öntöttvas tübbing (m) |
vasbeton blokk (m) |
monolit (m) |
34+51 - 35+62 |
111 |
|
|
Körszelvényű alagutak kezdete |
35+62 - 35+84 |
|
|
22 |
Pajzskamra |
35+84 - 35+98 |
14 |
|
|
|
35+98 - 36+34 |
|
36 |
|
|
36+34 - 36+38 |
4 |
|
|
Összekötőcső |
36+38 - 37+85 |
|
147 |
|
|
37+85 - 37+93
|
8 |
|
|
Raktárbejárat (Ludovika) |
37+93 - 40+21 |
|
228 |
|
|
40+21 - 40+27 |
6 |
|
|
|
40+27 - 40+39 |
|
12 |
|
|
40+39 - 40+43 |
4 |
|
|
|
40+43 - 40+63 |
|
20 |
|
|
40+63 - 42+30
Klinikák állomás
Pe: 40+91
Pv: 42+11 |
167 |
|
|
Összekötőcső
40+69 és 42+25 |
42+30 - 43+40 |
|
110 |
|
|
43+40 - 43+46 |
6 |
|
|
Raktár 43+43 |
43+46 - 43+98 |
|
52 |
|
|
43+98 - 44+13 |
15 |
|
|
Vonali főszellőző 44+07 |
44+13 - 45+00 |
|
87 |
|
|
45+00 - 45+03 |
3 |
|
|
|
45+03 - 45+19 |
|
16 |
|
|
45+19 - 45+20,5 |
|
|
1,5 |
|
45+20,5 - 45+86 |
|
65 |
|
|
45+86 - 45+95 |
9 |
|
|
Összekötőcső ker. szell. 45+92 |
45+95 - 46+02 |
|
7 |
|
|
46+02 - 46+03 |
1 |
|
|
|
46+03 - 47+27
Ferenc körút
Pe: 46+03
Pv: 47+27 |
|
|
124 |
|
47+27 - 47+29 |
2 |
|
|
|
47+29 - 47+37 |
|
8 |
|
|
47+37 - 47+46 |
9 |
|
|
Összekötőcső ker.szell. 47+41 |
47+46 - 47+94 |
|
48 |
|
|
47+94 - 47+96 |
2 |
|
|
|
47+96 - 48+28 |
|
32 |
|
|
48+28 - 48+49 |
21 |
|
|
|
48+49 - 49+81 |
|
132 |
|
|
49+81 - 49+83 |
2 |
|
|
|
49+83 - 50+34 |
|
|
51 |
Összekötőcső 50+12
Kapukamra 50+27 |
50+34 - 50+37 |
3 |
|
|
|
50+37 - 50+39 |
|
2 |
|
|
50+39 - 50+44 |
5 |
|
|
Összekötőcső 50+41 |
50+44 - 50+55 |
|
11 |
|
|
50+55 - 50+60 |
5 |
|
|
Összekötőcső 50+37 |
50+60 - 51+46 |
|
86 |
|
|
51+46 - 51+51 |
5 |
|
|
Raktár 50+49 |
51+51 - 53+75 |
|
224 |
|
|
53+75 - 53+81 |
6 |
|
|
Összekötőcső a diszpécserházi kábel aknához 53+78 |
53+81 - 54+48 |
|
67 |
|
|
54+48 - 54+54 |
|
|
6 |
|
54+54 - 54+89 |
|
35 |
|
|
54+89 - 56+73
Kálvin tér
Pe: 55+44
Pv: 56+64 |
|
|
184 |
|
56+73 - 56+75 |
2 |
|
|
|
56+75 - 57+85 |
|
110 |
|
|
57+85 - 57+91 |
6 |
|
|
|
57+91 - 58+35 |
|
44 |
|
|
58+35 - 58+36 |
1 |
|
|
|
58+36 - 58+46 |
|
|
10 |
Vonali főszellőző Károlyi kert 58+41 |
58+46 - 58+47 |
1 |
|
|
|
58+47 - 59+42 |
|
95 |
|
|
59+42 - 59+48 |
|
|
6 |
|
59+48 - 59+98 |
|
50 |
|
|
59+98 - 60+00 |
2 |
|
|
|
60+00 - 61+32
Ferenciek tere
Pe: 60+13
Pv: 61+32 |
|
|
132 |
Összekötőcső ksz. 60+05 |
61+32 - 61+35 |
3 |
|
|
|
61+35 - 61+43 |
|
8 |
|
|
61+43 - 61+52 |
9 |
|
|
Összekötőcső ker. szell. 61+47 |
61+52 - 63+41 |
|
189 |
|
|
63+41 - 63+47 |
6 |
|
|
Raktár 63+43 |
63+47 - 64+01 |
|
54 |
|
|
64+01 - 64+07 |
6 |
|
|
|
64+07 - 64+77 |
|
70 |
|
|
64+77 - 64+84 |
7 |
|
|
Összekötőcső |
64+84 - 66+19 |
|
135 |
|
|
66+19 - 66+43 |
24 |
|
|
|
66+43 - 69+28
Deák Ferenc tér
Pe: 66+87
Pv: 68+07 |
|
|
285 |
Összekötőcső ker.szell. 66+46 és 68+40 |
69+28 - 70+72 |
|
144 |
|
|
70+72 - 70+76 |
4 |
|
|
|
70+76 - 71+20 |
|
44 |
|
|
71+20 - 71+26 |
6 |
|
|
Raktár 71+23 |
71+26 - 71+30 |
|
4 |
|
|
71+30 - 71+37 |
7 |
|
|
Vonali főszellőző Szent István tér |
71+37 - 73+00 |
|
163 |
|
|
73+00 - 73+34 |
|
|
34 |
Pajzskamra, összekötőcsövek
Elzárókapu |
73+34 - 74+78
Arany János u.
Pe: 73+38
Pv: 74+61 |
144 |
|
|
|
74+78 - 78+97 |
|
419 |
|
|
78+97 - 79+10 |
13 |
|
|
Vonali főszellőző (Jókai) 79+06 |
79+10 - 81+27 |
|
217 |
|
|
81+27 - 81+38 |
11 |
|
|
Összekötőcső főátemelő
81+34 |
81+38 - 81+42 |
|
4 |
|
|
81+42 - 81+45 |
|
|
3 |
|
81+45 - 82+97
Nyugati pu.
Pe: 81+61
Pv: 82+81 |
152 |
|
|
|
82+97 - 83+57 |
|
60 |
|
|
83+57 - 83+63 |
6 |
|
|
|
83+63 - 83+66 |
|
|
3 |
Elzárókapu |
83+66 - 83+73 |
7 |
|
|
|
83+73 - 85+51 |
|
178 |
|
Összekötőcső 83+78
Raktár 83+99 |
85+51 - 85+60 |
9 |
|
|
Vonali főszellőző 85+56 |
85+60 - 87+84 |
|
224 |
|
|
84+84 - 88+37 |
53 |
|
|
|
88+37 - 88+38 |
|
1 |
|
|
88+38 - 88+68 |
30 |
|
|
Körszelvényű alagutak vége |
Összesen: |
917 |
3637 |
861 |
Teljes hossz: 5 415 m |
Körszelvényű alagutak szerkezetei a 3-as vonalon (Bal vágány) |
Szelvényszám |
A szerkezet |
Megjegyzés |
öntöttvas tübbing (m) |
vasbeton blokk (m) |
monolit (m) |
34+56 - 35+67 |
111 |
|
|
Körszelvényű alagút kezdete |
35+67 - 36+02 |
|
|
35 |
Pajzskamra |
36+02 - 36+14 |
|
12 |
|
|
36+14 - 36+16 |
|
|
2 |
|
36+16 - 36+37 |
|
21 |
|
|
36+37 - 36+41 |
4 |
|
|
Összekötőcső |
36+41 - 37+85 |
|
144 |
|
|
37+85 - 37+97 |
12 |
|
|
Raktár (Ludovika) |
37+97 - 40+23 |
|
226 |
|
|
40+23 - 40+29 |
6 |
|
|
|
40+29 - 40+41 |
|
12 |
|
|
40+41 - 40+43 |
2 |
|
|
|
40+43 - 40+68 |
|
25 |
|
|
40+68 - 42+36
Klinikák állomás
Pe: 40+95
Pv: 42+15 |
168 |
|
|
Összekötőcső ker. szell. 40+87 és 42+29 |
42+36 - 43+46 |
|
110 |
|
|
43+46 - 43+52 |
6 |
|
|
Raktár 43+49 |
43+52 - 44+09 |
|
57 |
|
|
44+09 - 44+16 |
7 |
|
|
Vonali főszellőző 44+12 |
44+16 - 44+98 |
|
82 |
|
|
44+98 - 45+01 |
3 |
|
|
|
45+01 - 45+93 |
|
92 |
|
|
45+93 - 46+02 |
9 |
|
|
Összekötőcső ker. szell. 45+97 |
46+02 - 46+08 |
|
6 |
|
|
46+08 - 46+09 |
1 |
|
|
|
Ferenc körút
Pe: 46+09
Pv: 47+33 |
|
|
124 |
|
47+33 - 47+35 |
2 |
|
|
|
47+35 - 47+42 |
|
7 |
|
|
47+42 - 47+54 |
12 |
|
|
Összekötőcső ker. szell. 47+47 |
47+54 - 47+99 |
|
45 |
|
|
47+99 - 48+12 |
13 |
|
|
|
48+12 - 48+73 |
|
61 |
|
|
48+73 - 48+98 |
25 |
|
|
|
48+98 - 49+18 |
|
20 |
|
|
49+18 - 49+44 |
|
|
26 |
Ø 4,80 m |
49+44 - 50+08 |
|
64 |
|
|
50+08 - 50+12 |
4 |
|
|
Raktár 50+10 |
50+12 - 50+24 |
|
12 |
|
|
50+24 - 50+29 |
5 |
|
|
Összekötőcső 50+26 |
50+29 - 50+34 |
|
5 |
|
|
50+34 - 50+41 |
7 |
|
|
|
50+41 - 50+43 |
|
|
2 |
Kapukamra 50+42 |
50+43 - 50+49 |
6 |
|
|
|
50+49 - 50+54 |
|
5 |
|
|
50+54 - 50+59 |
5 |
|
|
Összekötőcső 50+56 |
50+59 - 50+69 |
|
10 |
|
|
50+69 - 50+80 |
11 |
|
|
Vonali főszellőző 50+74 |
50+80 - 51+61 |
|
81 |
|
|
51+61 - 51+66 |
5 |
|
|
Raktár 51+63 |
51+66 - 53+56 |
|
190 |
|
|
53+56 - 53+57 |
1 |
|
|
|
53+57 - 53+60 |
|
3 |
|
|
53+60 - 53+81 |
21 |
|
|
|
53+81 - 53+88 |
|
|
7 |
Összekötőcső a diszpécserház kábel aknájához 53+82 |
53+88 - 54+87 |
|
99 |
|
|
54+87 - 54+88 |
1 |
|
|
|
54+88 - 55+00 |
|
12 |
|
|
55+00 - 55+42 |
42 |
|
|
|
55+42 - 56+84
Kálvin tér
Pe: 55+50
Pv: 56+70 |
|
|
142 |
|
56+84 - 56+86 |
2 |
|
|
|
56+86 - 58+49 |
|
163 |
|
|
58+49 - 58+56 |
7 |
|
|
Összekötőcső 58+52
Károlyi kert főszellőző |
58+56 - 60+16 |
|
160 |
|
|
60+16 - 60+18 |
2 |
|
|
|
60+18 - 61+51
Ferenciek tere
Pe: 60+31
Pv: 61+51 |
|
|
133 |
|
61+51 - 61+53 |
2 |
|
|
|
61+53 - 61+60 |
|
7 |
|
|
61+60 - 61+69 |
9 |
|
|
Összekötőcső ker. szell. 61+64 |
61+69 - 61+80 |
|
11 |
|
|
61+80 - 61+81 |
1 |
|
|
|
61+81 - 63+66 |
|
185 |
|
|
63+66 - 63+72 |
6 |
|
|
Raktár 63+69 |
63+72 - 65+10 |
|
138 |
|
|
65+10 - 65+25 |
11 |
|
|
|
65+25 - 66+27 |
|
102 |
|
|
66+27 - 66+29 |
2 |
|
|
|
66+29 - 66+80 |
|
51 |
|
|
66+80 - 66+82 |
2 |
|
|
|
66+82 - 69+70
Deák Ferenc tér
Pe: 67+24
Pv: 68+41 |
|
|
288 |
Összekötőcső 66+85 és 68+80 |
69+70 - 70+10 |
|
40 |
|
|
70+10 - 70+16 |
6 |
|
|
Raktár 70+12 (csak bal!) |
70+16 - 71+15 |
|
99 |
|
|
71+15 - 71+17 |
|
|
2 |
|
71+17 - 71+67 |
|
50 |
|
|
71+67 - 71+74 |
7 |
|
|
Vonali főszellőző Szent István tér 71+71 |
71+74 - 73+32 |
|
158 |
|
|
73+32 - 73+34 |
2 |
|
|
|
73+34 - 73+35 |
|
1 |
|
|
73+35 - 73+71 |
|
|
36 |
Pajzskamra; Összekötőcsövek 73+45 és 73+66
Elzárókapu |
73+71 - 75+15
Arany János u.
Pe: 73+75
Pv: 75+00 |
144 |
|
|
Összekötőcső ker. szell. 75+10 |
75+15 - 81+89 |
|
674 |
|
Raktár 78+56
Vonali főszellőző 79+41 (Jókai)
Összekötőcső 81+80 (főátemelő) |
81+89 - 83+58
Nyugati pu.
Pe: 82+08
Pv: 83+28 |
169 |
|
|
Összekötőcső 83+53 |
83+58 - 84+05 |
|
47 |
|
Összekötőcső 84+02 |
84+05 - 84+11 |
6 |
|
|
|
84+11 - 84+13 |
|
|
2 |
Kapukamra |
84+13 - 84+22 |
9 |
|
|
|
84+22 - 87+26 |
|
304 |
|
Raktár 84+45
Vonali főszellőző 86+02 |
87+26 - 87+51 |
25 |
|
|
|
87+51 - 87+52 |
|
1 |
|
|
87+52 - 87+63 |
11 |
|
|
|
87+63 - 87+64 |
|
1 |
|
|
84+64 - 87+79 |
15 |
|
|
|
87+79 - 87+80 |
|
1 |
|
|
87+80 - 87+93 |
13 |
|
|
|
87+93 - 87+94 |
|
1 |
|
|
87+94 - 88+05 |
11 |
|
|
|
88+05 - 88+10 |
|
5 |
|
|
88+10 - 88+17 |
7 |
|
|
|
88+17 - 88+18 |
|
1 |
|
|
88+18 - 88+28 |
10 |
|
|
|
88+28 - 88+29 |
|
1 |
|
|
88+29 - 88+38 |
9 |
|
|
|
88+38 - 88+39 |
|
1 |
|
|
88+39 - 88+72 |
33 |
|
|
|
88+72 - 88+73 |
|
1 |
|
|
88+73 - 88+82 |
9 |
|
|
|
88+82 - 88+83 |
|
1 |
|
|
88+83 - 88+90 |
7 |
|
|
|
88+90 - 88+91 |
|
1 |
|
|
88+91 - 89+13 |
22 |
|
|
Körszelvényű alagutak vége |
Összesen: |
1052 |
3606 |
799 |
Teljes hossz: 5457 m |
Pe: Peron eleje
Pv: Peron vége
Vb: vasbeton
Öv: öntöttvas
Szig: szigetelés |