A kelet-nyugati és az észak-déli vonal közötti összekötő vágány |
---|
2-es metróvonal jellemzői | 2-es metróvonal felújítása | 3-as metróvonal jellemzői | Összekötő alagút |
Az összekötő vágány a K-Ny-i vonal Deák tér állomása és az É-D-i vonal Deák tér állomása között húzódik 1799 m hosszban. Az összekötő vágány kezdőpontja a K-Ny-i vonal Deák tér állomás 6. sz. váltójának főpontjánál, végpontja az É-D-i vonal Deák tér állomás 27. sz. váltójának főpontjánál van. Az összekötő vágány vízszintes vonalvezetésének jellemzője a jobb ív. Az összekötő vágány eleje egyenes pályaszakasszal kezdődik, majd egy rövid, enyhe ( 2000 m sugarú) bal ív és egy újabb rövid egyenes szakasz után jobbra fordul. Ezután kb. 1000 m távolságon hosszú jobb ív van, mely egy kb. 200 méteres egyenes szakaszt is magában foglal. Az összekötő vágány a továbbiakban egy rövid egyenes szakasz után balra fordul ( 800 m sugárral), majd egyenes vonalvezetéssel csatlakozik az É-D-i Deák tér állomás fordítóvágányába. (A legkisebb ívsugár 150 m .) Az összekötő vágány magassági vonalvezetésének jellemzője az emelkedő. Az összekötő vágány elején kb. 100 m hosszban csekély lejtésű (2,32‰-es) pályaszakasz van. Ezután a pálya erősen emelkedni kezd. Az emelkedő kb. 450 m hosszúságú, majd a pálya újra lejteni kezd, hogy az É-D-i vonal bal alagútja alatt átbújva elérhesse a két vonalalagút közti fordítóvágányt. A lejtő után az összekötő vágány újra erősen emelkedni kezd, így éri el az É-D-i Deák tér állomás fordítóvágányának szintjét. (Legnagyobb emelkedő 40‰ ) |
Szöveg: Bata István; Térkép: Kovács Ádám |